Sunday, April 3, 2011

Reflesia Trek & Candu Cave Exploration (Part 2)

Candu Cave.

Setelah menjamu selera ala kadar saja, exploration weolls disambungkan lagi dengan Candu cave (Gua Kandu. Sebelum bertolak weolls semua dibekalkan dengan lampu kepala.

 Lori lagi, tapi syok cuma letih sikit.
Weolls semua dibahagikan kepada 2 kumpulan sebab masa yang tak mencukupi.

Di pintu masuk gua.Sebelum tu weolls semua kena panjat dulu, sebab
pintu masuk hanya ada kat atas gua. Bukan simplysity leh redah masuk camtu je tau.
Cabaran tu mesti ada.

Inilah kumpulan saya. Arahan daripada jurupandu lampu mesti
dinyalakan sebelum memasuki gua.

Keadaan gua yang curam dah gelap.

Hati-hati uolls..

"Stop point" yang pertama.



Masa ini kebersihan diri dah tak menjadi keutamaan...
memeng kotor gila.

With our manager, mendengar penerangan daripada jurupandu.


Sesi memanjat diteruskan lagi..Selamat tak da pacat...hehhhee.....


Menuruni cerun yang curam, hanya berbekalkan tali & stamina.
Tapi sempat lagi posing tuh.

Nak bergambar juga...


Time ni tenggah tungu kengkawan yang belum turun lagi..
Sambil tu lepak-lepakingla dulu, penat ooooiiii.....i..

Cam ceta "Nujum Pak Blalang la plak"


Kalu uolls semua nak tau, pembentukan air ni lah nanti jadi crystal...
End of story,

Jika berminat kumpul kengkawan, ramai-ramai lah pi, baru best:)

No comments: